Κατέβασαν ταχύτητα οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Αύγουστο

Επιβράδυνση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων – Σήμα κινδύνου από την Κίνα

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 15% τον Αύγουστο σε ετήσια βάση, καταγράφοντας τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Rho Motion.

Η Κίνα στο επίκεντρο

Η Κίνα, που παραμένει η ατμομηχανή της παγκόσμιας αγοράς και καλύπτει πάνω από το 50% των πωλήσεων, εμφάνισε τον Αύγουστο αύξηση μόλις 6%, έναντι μέσου όρου 36% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για το πιο αδύναμο αποτέλεσμα επτά μηνών στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων της χώρας. Παρά ταύτα, η Rho Motion προβλέπει ανάκαμψη στο δ΄ τρίμηνο, χάρη σε νέα πακέτα επιδοτήσεων και την παραδοσιακά ισχυρότερη εποχική ζήτηση.

Ο κινεζικός κολοσσός BYD, μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών παγκοσμίως, μείωσε τον στόχο πωλήσεων για το 2025 κατά 16%. Την ίδια ώρα, μικρότεροι ανταγωνιστές όπως οι Geely, Xpeng και Nio κατέγραψαν πωλήσεις-ρεκόρ, αυξάνοντας το μερίδιό τους και εντείνοντας τον ανταγωνισμό.

Η εικόνα εκτός Κίνας

Στις ΗΠΑ, η ζήτηση ενισχύθηκε ενόψει της λήξης των φορολογικών κινήτρων, ενώ στην Ευρώπη τα προγράμματα απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα συνέβαλαν σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων. Συνολικά, τον Αύγουστο διατέθηκαν 1,7 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, έναντι αύξησης 21% τον Ιούλιο.

Αναλυτικότερα:

  • Κίνα: 1,1 εκατ. μονάδες (+6%)

  • Ευρώπη: 283.453 μονάδες (+48%)

  • Βόρεια Αμερική: 201.255 μονάδες (+13%)

  • Υπόλοιπος κόσμος: πάνω από 144.280 μονάδες (+56%)

Προοπτικές και προκλήσεις

Ο Charles Lester, υπεύθυνος δεδομένων της Rho Motion, σχολίασε ότι στις ΗΠΑ αναμένεται νέο ρεκόρ πωλήσεων τον Σεπτέμβριο, ωστόσο προειδοποίησε για πιθανή «απότομη πτώση» αμέσως μετά. Παράλληλα, τόνισε πως, αν και η BYD διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της αγοράς, η πίεση από τους υπόλοιπους κατασκευαστές είναι πλέον εμφανής.