Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου

Αισίως φτάσαμε το 2020. Έπειτα από περίπου 10 χρόνια κρίσης, έχοντας περάσει Mνημόνια, έχοντας περάσει Capital Controls, έχοντας περάσει από την υπερφορολόγηση των εταιρειών και από τη συρρίκνωση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, και όμως “είμαστε ακόμα ζωντανοί” όπως λέει και το ομώνυμο τραγούδι, βέβαια τα αποτελέσματα “θα φανούν στο χειροκρότημα”.

Για να έρθει όμως το πολυπόθητο χειροκρότημα, χρειάζεται αρκετός δρόμος ακόμη.

Το 2020 είναι μία χρονιά ορόσημο όπου μπορεί να αποτελέσει την έναρξη της επανατοποθέτησης της Ελλάδας στον παγκόσμιο εμπορικό χάρτη. Για να συμβεί αυτό πρέπει ταχύτατα, Πολιτεία , Επιχειρήσεις, Περιφέρειες, Επιχειρηματικοί φορείς, Ινστιτούτα και Διμερή Επιμελητήρια επιτέλους να ενώσουν τις δράσεις τους με κοινό σκοπό την ενίσχυση και την ανάπτυξη των εξωστρεφών επιχειρήσεων. Οι περισσότερες επιχειρήσεις γνωρίζουνε προς τα που θέλουν να πάνε, οι περισσότερες όμως εξ αυτών δεν γνωρίζουν το πώς να πάνε. Εδώ λοιπόν έρχονται υπηρεσίες όπως αυτή της ICAP-DK marketing και το Export consulting να καλύψει αυτές τις ανάγκες σε επίπεδο εταιρειών. Σε επίπεδο όμως Συνεργατικών προσπαθειών, οι εξαγωγικοί φορείς, τα Διμερή επιμελητήρια τα οποία προσπαθούνε κυρίως μέσα από τις δράσεις τους να προωθήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και πληροφορίες προς τα μέλη αντίστοιχα, σε συνεργασία με το Enterprise Greece και με το Υφυπουργείο Εξωτερικών/ τη Γενική Γραμματεία Διεθνούς Εμπορίου πρέπει να επιταχύνουν ώστε οι Εθνικές δράσεις να είναι συντονισμένες και εύστοχες με πολύ δόση αξιοκρατίας στην επιλογή των επιχειρήσεων που εντάσσουν στις δράσεις αυτές. Κυρίως πρέπει να αξιολογηθούν οι εταιρίες που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στις Διεθνείς εκθέσεις και τα B2B’s. Είναι θέμα Εθνικής Εικόνας η οποία πρέπει επιτέλους να αποτυπωθεί ποια θα είναι και πώς θα εφαρμοστεί στα πλαίσια της πολυπόθητης Εθνικής Στρατηγικής Διεθνούς Εμπορίου, η οποία είναι δυστυχώς σε νηπιακό στάδιο.

Εύχομαι ολόψυχα μέσα στο 2020 να λάβει σάρκα και οστά ώστε το 2021 οι ελληνικές εξαγωγές να ανακάμψουν σε αξία πλέον και όχι σε ποσοστό του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος.

Η Ελληνική εξωστρεφής επιχειρηματικότητα να κάνει την δική της “Επανάσταση”.

Πολλές είναι οι συνεργασίες και οι συμφωνίες οι οποίες αναμένονται μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Το κλίμα αισιοδοξίας των επιχειρήσεων φαίνεται να ανακάμπτει. Πολλά Ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες πληρούν αρκετές προϋποθέσεις ώστε να καλύψουν τις ανάγκες ξένων καταναλωτών.

Στο παρόν τεύχος η DK Marketing σε συνεργασία με την ICAP πραγματοποίησε μία έρευνα/επισκόπηση των ελληνικών εξαγωγών το 2019 και έπειτα από τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων κατέληξε σε τρεις βασικές αγορές στόχους που θα ήθελε να προτείνει και σε Εθνικό αλλά και σε ιδιωτικό επίπεδο.

Σας εύχομαι να έχουμε μία πολύ καλή χρονιά και καλή σας ανάγνωση

Δημήτρης Καραβασίλης,
CEO & founder
της DK marketing consultants.