Editorial Νοεμβρίου

Συμπληρώσαμε αισίως 5 μήνες νέας διακυβέρνησης, κατά την οποία ορίστηκε όλο το νέο θεσμικό πλαίσιο καθώς και οι νέες διοικητικές δομές. Νέος πρόεδρος στο Enterprise Greece και νυν Γενικός Γραμματέας εξωστρέφειας, ο Γρηγόρης Δημητριάδης. Ο νέος φορέας έχει πλέον πολλά “διοικητικά “όπλα” στελεχωμένος από μια έμπειρη διοίκηση υπό τον Γιώργο Φιλιόπουλο και φυσικά με τις “ευλογίες” και τους μηχανισμούς ενός ολόκληρου Υφυπουργείου Εξωστρέφειας υπο τον Κώστα Φραγκογιάννη.

Οι προκλήσεις και οι ανάγκες πολύ μεγάλες, οι ικανοί άνθρωποι πολλοί, όμως αυτοί που θέλουν και μπορούν, πολύ λίγοι.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό στην περίοδο που διανύουμε να αντιμετωπιστούν οι πρωτόγνωρες προκλήσεις. Δασμοί στις ΗΠΑ σε βασικά εξαγώγιμα προϊόντα, μείωση της κατανάλωσης σε Ευρώπη, αθέμιτος ανταγωνισμός από άλλες τρίτες χώρες, νέοι κανονισμοί περί κυκλικής οικονομίας και πολλά άλλα οφείλουν να είναι στην καθημερινή ατζέντα όλων των εμπλεκομένων. Μέσα από την προσπάθειά μας, τις σελίδες του exportnews, θέλουμε να αναδείξουμε τα θέματα και να προτείνει όλη η επιχειρηματική κοινότητα λύσεις και σκέψεις.

Αυτό μας τρέφει και αυτός είναι ο ρόλος μας. Να υπηρετούμε την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα. Στο τεύχος αυτό αναλύουμε μία πολύ μεγάλη και φιλική για τις ελληνικές εξαγωγές αγορά. Την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Με αφορμή

το 4th USΑExport Forum που πραγματοποιείται από το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο, αναλύονται όλες οι τάσεις, τα προαπαιτούμενα και τέλος ο τρόπος ώστε να φτάσει ένα προϊόν από την Ελληνική γη μεταποιημένο στο τραπέζι μίας μερίδας Αμερικανών καταναλωτών. Είναι πολύ σημαντική η γνώση του “πως” από το “τι”. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει άμεσα ο απαραίτητος συντονισμός και η στόχευση σε 2 με 3 αγορές για τα Ελληνικά προϊόντα αλλά και τις υπηρεσίες, που πάντοτε τις ξεχνάμε.

Εύχομαι να ολοκληρωθεί το συντομότερο το Στρατηγικό Πλάνο της επόμενης 3ετίας για τις Ελληνικές Εξαγωγές και να εξειδικευτεί σε πλάνο ενεργειών. Πρέπει να περάσουμε από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση, τώρα που η χώρα μετά από τόσα χρόνια διαθέτει κατάλληλους ανθρώπους σε σημαντικές θέσεις.

Δημήτρης Καραβασίλης,
CEO & founder
της DK marketing consultants.