Έρχονται οι νέες πλατφόρμες

Μάχη για την επικράτηση στις νέες, συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες ανάμεσα στους κορυφαίους παίκτες των τεχνολογιών, της ενημέρωσης, της ψυχαγωγίας και του θεάματος. Καθίστε αναπαυτικά στον καναπέ σας.

Η  νέα εποχή της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας έχει ξεκινήσει κι αναμένεται να είναι συναρπαστική. Μετά την απρόσμενη επιτυχία της πλατφόρμας Netflix, η οποία επαναπροσδιόρισε τη σχέση του κοινού με την εντός οικίας ψυχαγωγία, οι σύγχρονοι κολοσσοί παραγωγής και διανομής περιεχομένου αλλά και τα θηρία της πληροφορικής/ τηλεπικοινωνιών ετοιμάζονται να μπουν στη μάχη για τη διεκδίκηση της προσοχής, του ελεύθερου χρόνου και των χρημάτων των θεατών.

Δύο νέες πλατφόρμες ανακοίνωσαν ήδη από τις αρχές του 2019 ότι το φθινόπωρο θα λανσάρουν το δικό τους πακέτο υπηρεσιών και, φυσικά, το δικό τους πρόγραμμα. Η Apple TV + και η Disney + ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο αντίστοιχα.

Η μάχη θα δοθεί, σύμφωνα με τις πληροφορίες των ειδησεογραφικών πρακτορείων σε τρία επίπεδα: στο περιεχόμενο που εξακολουθεί να είναι ο ‘βασιλιάς’ των υπηρεσιών streaming, το συνδρομητικό πακέτο αλλά και τις καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω των οποίων οι τηλεοπτικοί γίγαντες θα προσπαθήσουν να δημιουργήσουν τη συνδρομητική βάση τους.

Το περιεχόμενο μετράει κι αυτός ο νόμος της βιομηχανίας ψυχαγωγίας αναμένεται να επιβεβαιωθεί και στην περίπτωση των νέων λανσαρισμάτων. Το περιεχόμενο όμως κοστίζει και γι’ αυτό η Apple TV + προτίθεται να επενδύσει περίπου 6 δισ. δολάρια σε πρωτότυπες εκπομπές, σειρές και ταινίες. Ήδη η πλατφόρμα έκλεισε τη σειρά ‘The Morning Show’ με τους Jennifer Aniston και Steve Carell.

Όσο αφορά το κόστος της συνδρομής αυτό αναμένεται για τη μεν Apple TV + στα 9,99 δολάρια το μήνα, όσο δηλαδή κοστίζει και η συνδρομή στο Netflix, ενώ για την πλατφόρμα Disney + οι πληροφορίες κάνουν λόγο για 6,99- 7,99 δολάρια το μήνα (89 δολάρια το χρόνο).

Όσο αφορά το μάρκετινγκ, εκεί οι νέες πλατφόρμες επιθυμούν από τη μια πλευρά να δοκιμάσουν όλα όσα έχουν πετύχει οι προηγούμενες μέχρι σήμερα ενώ από την άλλη, είναι διατεθειμένες να ρισκάρουν.

Οι πρώτες πληροφορίες δείχνουν ότι μια μικρή διαφοροποίηση από την πεπατημένη του Netflix θα υπάρχει: στο Disney+ τα επεισόδια των σειρών θα διατίθενται σε εβδομαδιαία βάση, όπως στους συμβατικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και δεν θα γίνονται διαθέσιμα όλα από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας, όπως γίνεται στο Netflix.

 


Τηλε-μάχη

• Το Disney+ αναμένεται στην Ευρώπη το 2020. Μέχρι το 2021 θα είναι διαθέσιμο
στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου.

• Το Disney+ αναμένει περίπου 10-15 εκατ. συνδρομητές για τον πρώτο χρόνο
λειτουργίας και περίπου 30 εκατ. συνδρομητές μέχρι το 2024.

• Το Netflix είναι ήδη διαθέσιμο σε 192 χώρες κι έχει ήδη 153 εκατ. συνδρομητές. 

• Το επόμενο διάστημα θα λανσάρουν ανάλογες πλατφόρμες κι άλλοι παίκτες.
Έτσι περιμένουμε τις πλατφόρμες Amazon Prime Video, NBCUniversal και Warner Bros.