Φάκελος Logistics: Προκλήσεις και ευκαιρίες στην post COVID-19 εποχή

Η επιχειρηματικότητα στην αγορά λειτουργούσε ομαλά το 2019. Ο Μάρτιος του 2020 ήταν αυτός που διέγραψε όλα τα κέρδη που είχε επιτύχει η οικονομία λόγω του COVID-19.

Τα lockdown σε πολλές χώρες επηρέασαν σημαντικά την ικανότητα των επιχειρήσεων να φέρουν εις πέρας τις υποχρεώσεις τους. Η Κίνα ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής, με το καθολικό lockdown, ανάγκασε την πλειονότητα των βιομηχανιών που βασίστηκαν στο φθηνό εργατικό δυναμικό της να στραφεί αλλού για την παραγωγή αγαθών.

Οι λιμένες και οι αεροπορικές εταιρείες έκλεισαν, εμποδίζοντας ουσιαστικά τις μεγάλες μεταφορές φορτίων, οι οποίες επηρέασαν αρνητικά τις επιχειρήσεις. Οι άνθρωποι πανικοβλήθηκαν και έμειναν στα σπίτια τους, με αποτέλεσμα το κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων όπως εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης και θεματικά πάρκα που στηρίζονταν σε άτομα που βγαίνουν έξω. Οι περισσότερες επιχειρήσεις διέκοψαν την εργασία πολλών εργαζομένων, με αποτέλεσμα η οικονομία να έχει χαμηλή απόδοση, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είχαν τίποτα να ξοδέψουν.

Κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ξεκίνησαν με τον περιορισμό των αεροπορικών και θαλάσσιων ταξιδιών για να αποφύγουν την είσοδο και τη διάδοση των λοιμώξεων στην επικράτειά τους. Αυτό αποδείχθηκε ζημιογόνο για τα αεροδρόμια και τους θαλάσσιους λιμένες, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους εξαρτάται από τη μεταφορά ατόμων. Επιπλέον, ξεκίνησαν οι υποψίες ότι τα πακέτα από την Κίνα μεταφέρουν τον ιό, οπότε σταμάτησαν οι θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό οδήγησε την αερομεταφορά να αναλάβει το βάρος της μεταφοράς των εμπορευμάτων σε όλο τον κόσμο. Τα αεροδρόμια προσπαθούν τώρα να ανακτήσουν τα κέρδη που χάθηκαν κατά τη διάρκεια της επίθεσης του COVID-19. Ωστόσο, ακόμη και όταν η αερομεταφορά γίνεται δημοφιλής, η ζήτηση είναι τόσο υψηλή που τα αεροπλάνα αντιμετωπίζουν προβλήματα με την εκπλήρωση της ζήτησης.

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο επιχειρηματικός κλάδος όταν χτύπησε ο COVID-19, ήταν η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Αυτό επηρέασε τις μεγάλες επιχειρήσεις των οποίων η αλυσίδα εφοδιασμού μπορεί να διέσχιζε διαφορετικές περιοχές ή χώρες. Πιο επηρεασμένες αποδείχθηκαν οι εταιρείες που συνεργάζονταν με τους κατασκευαστές της Κίνας για να φτιάξουν τα προϊόντα τους. Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχασαν προμηθευτές για διάφορους λόγους που προκλήθηκαν από τον κορονοϊό γεγονός που τους οδήγησε να ξεκινήσουν την αναζήτηση νέων προμηθευτών ώστε να ικανοποιήσουν το αίτημα για μετριασμό αυτής της διαταραχής.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν πλέον συνειδητοποιήσει πόσο ευάλωτες είναι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους και ήδη προσπαθούν να διαφοροποιηθούν, να μετακινηθούν από την Κίνα και να βρουν νέους προμηθευτές κοντά τους. Επίσης, οι εταιρείες logistics έχουν ξαναδεί την ίδια ιστορία από αυτές τις εταιρείες που θέλουν μεγαλύτερη προβολή της αλυσίδας εφοδιασμού τους για να αποφύγουν μελλοντικές διαταραχές.

Η τεχνολογία υπήρξε σημαντικός σωτήρας για τις εταιρείες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Οι μεγάλες αποθήκες χρησιμοποιούν τώρα ρομπότ για να τους βοηθήσουν στην συσκευασία και στην μετακίνηση πακέτων στη θέση εργαζομένων που δεν μπορούν να βρίσκονται οι ίδιοι εκεί λόγω του Covid-19. Η ρομποτική για την παροχή εργασίας γύρω από τα εργοστάσια και η τεχνητή νοημοσύνη για την πρόβλεψη, την ανάλυση και τη διαχείριση διαφορετικών διαδικασιών στις επιχειρήσεις βοήθησε τις εταιρείες να επιβιώσουν από την πανδημία. Οι εταιρείες logistics θα πρέπει να γνωρίζουν πώς να βοηθήσουν τις εταιρείες να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να επιτύχουν ένα πλεονέκτημα στον κλάδο.

 

Μία ακόμη μεγάλη αλλαγή παγκοσμίως είναι η εστίαση στην πώληση κατευθείαν στους πελάτες.

Καθίσταται για τις επιχειρήσεις ευκολότερο και πλεονεκτικότερο να πωλούν κατευθείαν στους πελάτες σε αντίθεση με την χρήση αλυσίδων διανομής, στις οποίες βασίζονταν παλαιότερα. Η μοντέρνα τεχνολογία, η ρομποτική, το λογισμικό Saas, τα συστήματα ERP, όπως και η τεχνητή νοημοσύνη, έχουν απλουστεύσει, απλοποιήσει και καταστήσει την  βιομηχανοποίηση αποτελεσματικότερη. Αυτή η αλλαγή είναι επωφελής τόσο για τους πελάτες όσο και για τους κατασκευαστές.  Οι πελάτες, πλέον, μπορούν να προμηθεύονται νέα εμπορεύματα κατευθείαν από τις βιομηχανίες πολύ φθηνά, λόγω της εξάλειψης των επιπλέον χρεώσεων που πρόσθεταν οι αλυσίδες διανομής. Επιπρόσθετα, oι επιχειρήσεις, θα απολαμβάνουν περισσότερα κέρδη, ελέγχοντας καλύτερα το brand τους. Έτσι, μπορούν να διαχειριστούν το brand visibility και να αναπτύξουν σχέσεις με τους πελάτες, κάτι που θα τους δώσει την δυνατότητα  να εισπράξουν feedback.

Οι διαδικτυακές αγορές σχεδόν εξερράγησαν τους πρώτους μήνες μετά το χτύπημα του κοροναϊού – Μάρτιος, Ιούνιος και Ιούλιος. Αυτό οφείλεται σε μια μεγάλη αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών που προκλήθηκε από την ανάγκη να παραμείνουμε στο σπίτι για την ασφάλεια της υγείας και την ανάγκη να ψωνίζουμε εύκολα. Η ζήτηση στο διαδίκτυο ήταν τόσο υψηλή που οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να την ικανοποιήσουν. Τώρα κάθε εταιρεία εργάζεται για την παρουσία της στο διαδίκτυο και για τον τρόπο αποτελεσματικής πώλησης μέσω διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτυακού μάρκετινγκ και του διαδικτυακού περιεχομένου για την προσέλκυση αγοραστών.

Λόγω των μαζικών αλλαγών σε κάθε τομέα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, οι επιχειρήσεις θα πρέπει τώρα να βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητές τους. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι είναι αποτελεσματικές στην εκτέλεση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων. Ένα παράδειγμα είναι η ανάπτυξη των διαδικτυακών αγορών κάτι που σημαίνει ότι αναμένεται να γίνουν πολλές παραδόσεις. Ωστόσο, οι μεταφορικές εταιρίες είναι λίγες , πράγμα που σημαίνει ότι μια επιχείρηση πρέπει να βελτιστοποιήσει αυτήν τη λειτουργία για να βεβαιωθεί ότι υπάρχουν αρκετοί οδηγοί για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των πελατών.

Οι εταιρείες με γνώμονα την αποδοτικότητα βασίζονται σε αισθητήρες για να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των παραδόσεων τους. Τα πακέτα λαμβάνουν τώρα αισθητήρες, ώστε να μπορούν να παρακολουθούνται από το εργοστάσιο / την αποθήκη έως το σημείο παράδοσης στον πελάτη. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι το πακέτο φτάνει ασφαλές και δεν παραβιάστηκε κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Τα δεδομένα από αυτούς τους αισθητήρες χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν την παράδοση αλλά και για να αναλύσουν τους χρόνους παράδοσης των πακέτων.

 

Οι αποτελεσματικές επιχειρηματικές δραστηριότητες σε πολλές επιχειρήσεις οφείλονται πλέον σε πλατφόρμες Saas οι οποίες προσφέρονται για επιχειρήσεις όλων των ειδών, επιτρέποντας μεγάλη και μικρή πρόσβαση σε εφοδιαστική αλυσίδα που είναι ευέλικτη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξ αποστάσεως στην ίδια εταιρεία από πολλούς εργαζόμενους. Επίσης, η AI βοηθά παρέχοντας προβλέψεις και αναλύσεις αγορών για να παρέχει στις επιχειρήσεις πληροφορίες που μπορούν να τους βοηθήσουν να τροποποιήσουν ή να προσαρμόσουν τις λειτουργίες σε περίπτωση αλλαγής της αγοράς. Για παράδειγμα, η Amazon γνωρίζει τώρα ότι η ζήτηση θα κορυφωθεί κατά τη black Friday και θα προσαρμόσει τις λειτουργίες εν αναμονή αυτών των γεγονότων.

 

Το καλύτερο πράγμα που συνέβη κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας είναι η υιοθέτηση της ανέπαφης παράδοσης.

Οι επιχειρήσεις διασφαλίζουν ότι τα πακέτα φτάνουν στους πελάτες τους με ασφάλεια, χωρίς καμία επαφή, ώστε να μετριαστεί η εξάπλωση του ιού και να διασφαλιστεί ότι τα πακέτα φτάνουν σε άριστη κατάσταση. Οι εταιρείες logistics θα πρέπει λοιπόν να διασφαλίσουν ότι τα περισσότερα πακέτα παραδίδονται με ασφάλεια για τον πελάτη.

Επίσης, οι εταιρείες logistics θα πρέπει τώρα να προσφέρουν σε εταιρείες ψηφιακές λύσεις για τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες της εκάστης εταιρείας.

Οι περισσότερες εταιρείες συνειδητοποιούν τώρα ότι για να μειώσουν τα σοκ στις επιχειρηματικές δραστηριότητες, θα πρέπει να αλλάξουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και διανομής. Η καλύτερη λύση είναι να μειώσετε τις αλυσίδες εφοδιασμού, να τις φέρετε πιο κοντά στην βάση σας και να μειώσετε τους χρόνους παράδοσης.

Ο COVID-19 προσφέρει αρκετές ευκαιρίες βοηθώντας τις επιχειρήσεις να ανακάμψουν από την πανδημία και να αντισταθμίσουν τις απώλειες που έχουν σημειωθεί.

 

Πηγή: Globaltrademag.com