Ο ΕΟΤ στην έκθεση «The Meetings Show» του Λονδίνου

Ο συνεδριακός τουρισμός αποδίδει κάθε χρόνο στη χώρα μας περισσότερα από 2,5 δισ. ευρώ με τη δυνατότητα ακόμα και διπλασιασμού τους τα προσεχή χρόνια, συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ενώ ο συνεδριακός επισκέπτης επενδύει από 4 έως 7 φορές περισσότερο από τον επισκέπτη αναψυχής. Στο πλαίσιο αυτό, η Υπηρεσία ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας συμμετείχε στην έκθεση για τον συνεδριακό τουρισμό και τον τουρισμό κινήτρων «The Meetings Show» (TMS) 2024, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, στις 19 και 20 Ιουνίου. Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί την κορυφαία επαγγελματική διοργάνωση του κλάδου στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσφέροντας τη δυνατότητα συναντήσεων με επιλεγμένους επαγγελματίες της βιομηχανίας συνεδρίων (meetings – incentives – events & corporate) από όλο τον κόσμο.

Στο ελληνικό περίπτερο συνεκθέτες ήταν το Athens Convention & Visitors Bureau (ACVB) και το Thessaloniki Convention Bureau (TCB), ενώ στη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν εκεί συνολικά 57 συναντήσεις, κυρίως με υψηλόβαθμα στελέχη (senior buyers, CEOs, executives) της βρετανικής MICE αγοράς, που εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον τόσο για ταξίδια κινήτρων (incentives) στη χώρα μας εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου (shoulder period), όσο και για συνέδρια διεθνών οργανώσεων με τη συμμετοχή 200-330 ατόμων.

Η Αθήνα περιλαμβάνεται πλέον στις κορυφαίες πόλεις για συνεδριακό τουρισμό, καθώς στην ετήσια κατάταξη των συνεδριακών πόλεων και χωρών (ICCA Annual Report) για το 2023, βρέθηκε στην 11η θέση στην Ευρώπη και στην 15η θέση παγκοσμίως ως προορισμός συνεδρίων, συναντήσεων και εκδηλώσεων. Την ίδια στιγμή, η Θεσσαλονίκη καταλαμβάνει την 26η θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σημειώνοντας άνοδο 25 θέσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ ο συνολικός αριθμός των συνεδρίων που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη το 2023, ξεπέρασαν τα 400, με τους συμμετέχοντες να ανέρχονται στους 75.000.

Το TMS 2024 σε αριθμούς

Στο «The Meetings Show» 2024 έλαβε μέρος σχεδόν το σύνολο της βρετανικής MICE αγοράς και 558 εκθέτες, μεταξύ των οποίων μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι (Hilton, Marriott, Sheraton κ.ά.), εθνικά γραφεία συνεδρίων από διάφορες πόλεις, όπως την Βαρκελώνη, την Κωνσταντινούπολη και το Ελσίνκι, καθώς και οι Εθνικοί Οργανισμοί της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Σιγκαπούρης, της Μάλτας κ.ά. Ο αριθμός των qualified buyers ανήλθε στους 1.524 (+18% σε σχέση με το 2023), ενώ η συνολική επισκεψιμότητα της έκθεσης (non hosted buyers, travel management groups κ.λπ.) ξεπέρασε στα 6.000 άτομα, σημειώνοντας αύξηση 9% από πέρσι.