Editorial Μαρτίου 2019

Το δύσκολο αλλά συνάμα όμορφο ταξίδι με την ενασχόλησή μου, της δημιουργίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων αλλά και προώθηση τους στην παγκόσμια αγορά, ξεκίνησε
πριν από 25 χρόνια. Ήταν τότε που το διαδίκτυο έτρεχε με 64k!!! και η δίψα για πληροφορίες περιοριζόταν σε μηχανές αναζήτησης όπως το lycos.com, τα yellow pages, τους τηλεφωνικούς καταλόγους πόλεων του εξωτερικού, με τη βοήθεια υπολογιστικών φύλλων του Lotus123.

Μέντορες και καθηγητές που τότε μας δίδαξαν το διεθνές μάρκετινγκ και το διεθνές εμπόριο, έννοιες που τις έβρισκες μόνο σε αγγλοσαξωνικές βιβλιογραφίες υπογράμμιζαν τη βασική και θεμελιώδη αρχή think global, act local και create local – sell global. Με απλά λόγια, να μπορείς να είσαι οπουδήποτε σε οποία χώρα, πόλη, χωριό της γης αλλά να σκέφτεσαι και να πληροφορείσαι καθημερινά, και εντέλει να σχεδιάζεις και να προσφέρεις προϊόντα και υπηρεσίες που ο καταναλωτής θέλει στη Νέα Υόρκη, στο Πεκίνο, στο Σίδνεϊ, στο Σικάγο, στο Λονδίνο και άλλου.

Απασχολούμενος ως στέλεχος σε πολυεθνικές εταιρίες, ανακαλύπτοντας και υιοθετώντας εργαλεία και μεθόδους αντίληψης της καταναλωτικής συμπεριφοράς, προσγειώθηκα στην ελληνική πραγματικότητα ως στέλεχος πλέον σε ελληνικές εταιρίες και μετά ως ιδρυτής της DK Marketing Consultants, με σκοπό να υπηρετήσω πίστα τις επιχειρηματικές αρχές που είχα διδαχθεί.

Η ελληνική επιχειρηματική πραγματικότητα με διέψευσε και συνάμα με απογοήτευσε. Όλοι τα γνώριζαν όλα, ο ένας πουλούσε στον άλλον και όλοι ήταν ευτυχισμένοι, κάτι σαν τη “τρέλα του ελληνικού χρηματιστηρίου”. Χωρίς επιχειρηματική και εξαγωγική κουλτούρα, χωρίς γνώσεις, χωρίς εργαλεία, αλλά κυρίως χωρίς την αντίληψη του τι συμβαίνει στα μήκη και τα πλάτη των παγκόσμιων αγορών. Ήρθαν τα χρόνια της κρίσης, όπου οι περισσότεροι τόσο σε Πολιτειακό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο άρχισαν να ανακαλύπτουν τη λέξη εξωστρέφεια, αναζητώντας έτσι εξ΄ ανάγκης πελάτες εκτός συνόρων με σκοπό να πουλήσουν αυτό που πλέον δεν μπορούσαμε να πουλήσουμε μεταξύ μας. Το 2013 ήταν που μαζί με τον συνοδοιπόρο – συνονειροπόλο και τότε πρόεδρο του ΣΕΒΕ, Δημήτρη Λακασά, θέσαμε έναν στόχο και το κάναμε “σημαία”. Οι εξαγωγές να αποτελέσουν το 50% του ελληνικού ΑΕΠ.

Τόσο το 1999 που ξεκινούσα στην Ελλάδα το εξαγωγικό μάρκετινγκ έτσι και το 2013 χαρακτηρίστηκα για τα πιστεύω μου αυτά ως «ο τρελός του χωριού». Επειδή από τρελό και από μωρό θα μάθετε την αλήθεια ΝΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να πετύχουμε το στόχο αυτό. Μπορούμε, εάν αφήσουμε στην άκρη ότι μας χωρίζει και αρχίσουμε να συζητάμε για ότι μας ενώνει. Εάν αφήσουμε στην άκρη τα κόμπλεξ και την ημιμάθεια, αποδεχθούμε τα λάθη μας και προχωρήσουμε να “χτίσουμε” τη νέα εξαγωγική κουλτούρα αυτού του τόπου. Δεν περισσεύει κανείς!

Οι δυνατότητες μας είναι τεράστιες και αριθμητικά είμαστε πολύ λίγοι για να διαιρούμαστε. Μέσα από αυτό το πρίσμα και με την τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί στην εταιρία μας DK Marketing Consultants, αποφασίσαμε και τα 67 στελέχη που ασχολούμαστε καθημερινά μέσα από την θέση που ο καθένας κατέχει στον οργανισμό μας, να υποστηρίξουμε τη δημιουργία του exportnews.gr, δημιουργώντας ένα εργαλείο πληροφόρησης και επικοινωνίας σχετικά με το διεθνές εμπόριο και τις διεθνείς τάσεις, νέα, πληροφορίες, απόψεις και διατύπωση ιδεών και προσκλήσεων από όλους τους κλάδους της εξαγωγικής κοινότητας της χωράς μας.

Το exportnews.gr εκτός από την ηλεκτρονική του μορφή, θα διανέμεται σε έντυπη μορφή
κάθε μήνα (9 τεύχη ετησίως στα ελληνικά) και δυο τεύχη στα αγγλικά. Έχει επίσης εξασφαλιστεί η παρουσία του exportnews.gr σε όλες τις μεγάλες κλαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, με σκοπό την διάδοση των θέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και την ανάδειξη των ικανοτήτων μας.

Σας ευχαριστώ όλους από καρδιάς για την εμπιστοσύνη σας όλα αυτά τα χρόνια και σας προσκαλώ να συμμετέχετε ενεργά στην όλη αυτή προσπάθεια.

Δημήτρης Καραβασίλης
DK Marketing Consultants
Expotnews.gr