Έχουμε στρατηγική για τον τουρισμό και απευθύνουμε παγκόσμια πρόσκληση να έλθουν να γνωρίσουν την Ελλάδα

Του Χάρη Θεοχάρη                                                                                            Υπουργού Τουρισμού

Η  κατάκτηση και διατήρηση της κορυφής των τουρισμών προορισμών είναι μια πρόκληση για όλους όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και φυσικά και για την κυβέρνηση και το υπουργείο το οποίο χαράσσει την στρατηγική, υλοποιεί αποφάσεις, ανοίγει νέους δρόμους και απευθύνει πρόσκληση στους πολίτες από κάθε μέρος της γης να έλθουν να γνωρίσουν την Ελλάδα.

Η εξέλιξη των τελευταίων ετών στο ελληνικό τουριστικό προϊόν ανέδειξε τον κλάδο.Τον εδραίωσε ως ισχυρή πηγή ανάπτυξης για την χώρα. Και πράγματι σε περίπου μια 10ετία – τα χρόνια της κρίσης- ο τουρισμός έχει παράξει άμεσα 125 διςευρώ , με πολλαπλάσια συμβολή στην οικονομική δραστηριότητα και το ΑΕΠ της χώρας ενώ υπολογίζεται ότι περίπου 230 εκατομμύρια επισκέπτες έχουν έλθει στην χώρα.

Είναι αναμφισβήτητη επιτυχία και αναδεικνύει την συλλογική και διαρκή προσπάθεια εργαζομένων, ιδιωτών και Πολιτείας.

Όμως, ο αριθμός των τουριστών αυξήθηκε περισσότερο από όσο αυξήθηκε το τουριστικό εισόδημα. Και αυτό δείχνει ένα κενό στην πολιτική που εφαρμόστηκε.

Αντιλαμβανόμαστε ότι η πολιτεία χρειάζεται να μεριμνήσει για μια πιο ισόρροπη και αποτελεσματική ανάπτυξη σε αυτό το θέμα, και όχι απλώς να παρακολουθεί όπως έγινε έως σήμερα, τη συγκυρία που ευνόησε τη χώρα μας. Η συγκυρία αυτή τελειώνει και χρειάζεται η ανάληψη πρωτοβουλιών. Εάν δε ληφθούν πρωτοβουλίες, δε θα καταφέρουμε να αυξήσουμε το τουριστικό ΑΕΠ κρατώντας σταθερές τις αφίξεις. Και αυτός πρέπει να είναι ο στόχος μας: κάθε τουρίστας να μένει περισσότερες ημέρες και να αφήνει περισσότερα χρήματα.
Τουρισμός για την ηγεσία του Υπουργείου αλλά και για την κυβέρνησητης Νέας Δημοκρατίας σημαίνει στρατηγική η οποία εστιάζει στην ανταγωνιστικότητα, στην ποιότητα και αυθεντικότητα, στην ανθεκτικότητα και την βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος.

Γενική στόχευσή μας είναι:

Στρατηγική για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Δηλαδή, ισορροπία προσφοράς, ζήτησης και υποδομών. Όχι διακοπές ρεύματος κάθε Σαββατοκύριακο ή σκουπίδια που δε μπορεί να γίνει η αποκομιδή τους.

Αποφυγή του υπερτουρισμού.
Φέτος στις 6 Αυγούστου θα φθάσουν στη Σαντορίνη κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.372 επιβατών.
• Το νησί δεν αντέχει τόσους ανθρώπους.
• Θα φταίνε οι κάτοικοι
που θα διαμαρτυρηθούν;
• Θα φταίνε οι τουρίστες
που δε θα ξανάρθουν;

Δε μπορεί να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία των επισκεπτών και των κατοίκων.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα μιας άναρχης και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης.

Ανάλυση δεδομένων για το ποιους θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί.
Χρειάζεται ανάλυση, καινοτομία και ένας νέος ΕΟΤ προσαρμοσμένοςστις νέες συνθήκες και με νέα εργαλεία στα χέρια του. Χαράσσουμε μια νέα ψηφιακή στρατηγική στον ΕΟΤ.
Ποιοτικά καταλύματα και συγκροτήματα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και γιατί όχι μηδενικό άνθρακα.

Οι σκανδιναβικές χώρες πρώτες – αλλά η τάση θα διευρυνθεί τα επόμενα χρόνια – επιλέγουν μόνο πράσινους προορισμούς. Δεν μπορούμε να το αγνοούμε.

Για να τα πετύχουμε όλα αυτά, χρειάζεται καλύτερος συντονισμός μεταξύ των Υπουργείων και μεταξύ Κράτους και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό θα το επιδιώξουμε, με τη δημιουργία ομάδας υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό και, με τη θέσπιση Τουριστικού Περιφερειακού Συμβουλίου.

Ο Τουρισμός για την κυβέρνηση της ΝΔ και του Κ. Μητσοτάκη είναι στο κέντρο της καινοτομίας, της ανάπτυξης και της εξωστρέφειας.

Για εμάς τουρισμός σημαίνει εξαγωγή ωραίων αναμνήσεων από τοπία, αρχαιολογικούς χώρους, εμπειρίες, φαγητό, ψυχαγωγία.
Σημαίνει εξαγωγή ευτυχίας.

«Η Ελλάδα που προσφέρει όσα δε μπορούσες ποτέ να φανταστείς».
Για κάθε τουρίστα, κάθε εποχή, σε κάθε προορισμό. Αυτό είναι το όραμά μας. Αυτή είναι η συνέπειά μας απέναντι στις γενιές που έρχονται.