Γιώργος Πατούλης : Ηρθε η ώρα να «εξάγουμε» δυναμικά Υγεία και Ευεξία 

Γιώργος Πατούλης
Πρόεδρος ΕΛΙΤΟΥΡ,
Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (Ι.Σ.Α.),
Περιφερειάρχης Αττικής

Η Ελλάδα υποδέχεται και φέτος έναν τριπλάσιο αριθμό του πληθυσμού της σε τουρίστες , και η εναρμόνιση μας με τα παγκόσμια τρεντς του Τουρισμού δεν μπορεί παρά να δείχνει τον δρόμο στην χώρα μας προς την  Παγκόσμια έκρηξη της ταξιδιωτικής τάσης για Υγεία και Ευεξία .

Θεωρώ ευτύχημα το γεγονός ότι εγκαίρως εδώ και περισσότερο από τρία χρόνια, ξεκινήσαμε την εθνική προσπάθεια για την ανάδειξη του Ελληνικού Τουρισμού Υγείας  και διαδώσαμε ήδη απ’ άκρη σ άκρη της γης το μήνυμα των τεράστιων συγκριτικών πλεονεκτημάτων που ο προορισμός Ελλάδα διαθέτει, ώστε να μπορεί σήμερα να εγγυηθεί στον διεθνή ταξιδιώτη  το σημερινό τουριστικό «πολυτελές» ζητούμενο: το να επιστρέψει στην χώρα του μετά τις διακοπές του, έχοντας αποκομίσει Υγεία, ανανέωση, χαλάρωση, Ευεξία και επαναπροσδιορισμό της ζωής του σε πιο υγιεινές επιλογές.

Τις επιλογές του Luxury travel σήμερα τις διαμορφώνουν, όπως τα παγκόσμια παρατηρητήρια Τουρισμού, Ανάπτυξης και Οικονομίας παρατηρούν «τα κριτήρια και τα προϊόντα της Υγείας»: το αποτέλεσμα της Υγείας, και θεραπείας (που αποτελεί και το κομμάτι του Ιατρικού Τουρισμού, όπως ακριβώς το έχουμε περιγράψει παρουσιάζοντας την Ελλάδα ως προορισμό), η εμπειρία της ευεξίας (Τουρισμός Ευεξίας –Wellness Travel), η υγιεινή διατροφή πλούσια σε φυσικά super foods, η αναγέννηση και η μεταμόρφωση πνεύματος και σώματος, (που με επιστημονική καθοδήγηση είμαστε ως χώρα το κατεξοχήν σημείο της γης που μπορούμε να προτείνουμε, αναδεικνύοντας και την Ολιστική Γνώση της Ιπποκρατικής Ιατρικής).

πολυτελή ταξίδια επαναδιαμορφώνονται σήμερα στην Παγκόσμια Τουριστική Βιομηχανία και αντιμετωπίζουν μια «έκρηξη Υγείας», αναφέρουν οι διεθνείς πηγές. Αυτό καθιστά τον Τουρισμό Ευεξίας τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, με γνώμονα την επιδίωξη των ταξιδιωτών για έναν ευεξιακό τρόπο ζωής που επιθυμούν να υιοθετήσουν επιστρέφοντας από τις διακοπές τους.

Ο τουρισμός ευεξίας αυξήθηκε από το 2015 έως το 2017 κατά 6,5% ετησίως, με ρυθμό διπλάσιο από την συνολική ανάπτυξη ολόκληρου του τουριστικού κλάδου (3,2%). Το 2017, οι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν 830 εκατομμύρια ταξίδια ευεξίας, με αύξηση 139 εκατομμύρια περισσότερα από ό,τι το 2015.

Σε μια τροχιά συνεχιζόμενης έκρηξης το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας (GWI) εχει εκτιμήσει ότι μέχρι το 2022 η βιομηχανία της Ταξιδιωτικής Ευεξίας θα φτάσει τα 919,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Υποσχέθηκα από τη θέση μου ως Περιφερειάρχης Αττικής να μετατρέψουμε την Αττική σε Μητρόπολη Υγείας και Ευεξίας του κόσμου.

Να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο της διεθνούς αγοράς, εμπνέοντας τον ταξιδιώτη του κόσμου με τις υπερσύγχρονες παροχές του σήμερα, και τις γνήσιες μνήμες Υγείας και Ευεξίας του χτες, όπως ξεδιπλώνονται από την Ιστορία και τον πολιτισμό μας κάτω από τον Αττικό ουρανό.

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Αττικής ως προς το προφίλ της διεθνούς Μητρόπολης  Υγείας και Ευεξίας του κόσμου αφορούν:

– τις οργανωμένες επιχειρηματικές δράσεις και κατοχυρώσεις πιστοποίησης που τα ελληνικά νοσηλευτήρια και οι κλινικές υλοποιούν

– τις δημοφιλείς ανά τον κόσμο ιατρικές υπηρεσίες διακεκριμένων ελλήνων ιατρών

-την αξιοποίηση της ανάπτυξης της «Ριβιέρας» της Αττικής με την δημιουργία σύγχρονων κέντρων θαλασσοθεραπείας και υπερσύγχρονων παρεχομένων υπηρεσιών που πλαισιώνουν και υποστηρίζουν τις τουριστικές υπηρεσίες Υγείας και ευεξίας

-τον εκπαιδευτικό Τουρισμό Υγείας και τα βιωματικά προγράμματα γνώσης και σπουδής της αρχαίας γνώσης

την ανάδειξη του Ιαματικού Τουρισμού και θερμαλισμού της Αττικής.

Είναι υποχρέωσή μας να προσφέρουμε στους πολίτες του κόσμου την εμπειρία της Ευεξίας στο τόπο όπου πρώτα επιστημονικά περιγράφηκε.

Άλλωστε η «αυθεντικότητα» είναι το κυρίαρχο Τρεντ που αγοράζει με εκρηκτικούς ρυθμούς στο παγκόσμιο κοινό της Ταξιδιωτικής ευεξίας, και κάθε γωνιά της Ελλάδος και της Αττικής το προσφέρει απλόχερα: Είναι «το συναίσθημα Ελλάδα»,  αυτό που φέρνει χαμόγελα, ηλιόλουστες αναμνήσεις και όνειρα, και αποπνέει ευεξία και μόνον στην σκέψη του ταξιδιώτη. Αυτό που οι επιστήμονες καταγράφουν ως «προσμονή ευτυχίας ,και μετά  νοσταλγία» ζητούμενο του Ευεξιακού τουρισμού. Αυτή είναι η Ελλάδα μας και η Αττική μας, και η Ελληνική Ευεξία μένει να γίνει προϊόν .