Hνωμένο Bασίλειο: Τίτλοι τέλους στις προωθητικές ενέργειες του πρόχειρου φαγητού στα σούπερ μάρκετ

Με τα ποσοστά της παχυσαρκίας να αυξάνονται, η βρετανική κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο αντιμετώπισης της στα σούπερ μάρκετ, που θα αφορά στις προσφορές των ανθυγιεινών τροφίμων.

Ενώ οι λεπτομέρειες του σχεδίου ακόμη εξετάζονται, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί η απαγόρευση της προσφοράς 1+1 σε ορισμένα τρόφιμα. Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης την απαγόρευση της τοποθέτησης των πρόχειρων τροφίμων στο τέλος των διαδρόμων ή κοντά στα ταμεία – μια τακτική η οποία χρησιμοποιείται για να δελεάσει τους καταναλωτές να αγοράσουν τέτοιου είδους τρόφιμα όσο περιμένουν στην ουρά για να πληρώσουν. Πολλά σούπερ μάρκετ όπως τα Aldi, τα Lidl και τα Tesco έχουν ήδη αφαιρέσει αυτούς τους «δελεαστικούς» διαδρόμους στα πλαίσια της προώθησης ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.

Επίσης υπό εξέταση βρίσκεται το ενδεχόμενο της υποχρεωτικής μέτρησης και αναγραφής των θερμίδων στα εστιατόρια και στα take away μενού.

Ωστόσο φαίνεται ότι το όριο των 9 π.μ. στην διαφήμιση του πρόχειρου φαγητού δεν θα αποτελέσει, ακόμη τουλάχιστον, μέρος του σχεδίου. Επίσης δεν υπάρχει κάποια πρόθεση αύξησης του φόρου ζάχαρης στα ποτά ή εισαγωγής φόρου στα άλλα πρόχειρα φαγητά.

Αυτή η κίνηση αποτελεί μέρος μιας υπόσχεσης για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας από την κυβέρνηση, η οποία δόθηκε σαν οδηγία από την ατζέντα της πανδημίας του COVID-19. Οι αρχικές μελέτες δείχνουν ότι όσοι είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι είναι πιο επιρρεπείς στον ιό. Η παχυσαρκία συνδέεται επίσης στενά και με άλλα προβλήματα που φαίνεται να επιδεινώνουν τον COVID-19, όπως ο διαβήτης τύπου 2 ή η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Η διευθύντρια της Action Οn Salt and Sugar, Katharine Jenner δήλωσε: «Ενώ εκτιμούμε την επείγουσα ανάγκη να βοηθήσουμε την επιδεινούμενη οικονομία και ειδικότερα τον τομέα της εστίασης που αναμφίβολα καλούνται να αντιμετωπίσουν μια δύσκολη στιγμή, αυτό δεν πρέπει να γίνει εις βάρος της υγείας μας».

«Όλοι κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις των lockdown και σίγουρα οι συνήθειες διατροφής ίσως άλλαξαν κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου. Ελπίζουμε όμως ότι ο χώρος της εστίασης θα αξιοποιήσει αυτήν την ευκαιρία για να παρέχει πιο υγιεινά τρόφιμα στους πελάτες του».

Πηγή: www.marketingweek.com