Αγαπητοί φίλοι του
EXPORT NEWS

Από την αρχή της νέας χρονιάς η ελληνική κοινωνία βιώνει την αναταραχή που προέρχεται από τις κινητοποιήσεις και τα αιτήματα του αγροτικού κόσμου. Ανεξαρτήτως του πόσο πολύ έχει εμβαθύνει ο καθένας από εμάς σε αυτό το ζήτημα, είναι φανερό ότι ο πρωτογενής τομέας της χώρας μας υποφέρει από βαθιές και έντονες παθογένειες. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις παρέχουν επιδερμικές λύσεις βραχυπρόθεσμου ορίζοντα, ώσπου τα προβλήματα να εμφανισθούν ξανά με μεγαλύτερη ένταση. Κατά την γνώμη μας είναι απαραίτητο να συγκροτηθεί μία σοβαρή, εμπεριστατωμένη, και σύγχρονη εθνική στρατηγική για αυτόν τον πολύπαθο αγροτικό τομέα, ο οποίος παρεμπιπτόντως συνεισφέρει σημαντικά στις ελληνικές εξαγωγές.

Στο παρόν τεύχος έχουμε αφιέρωμα στο Ακτινίδιο : ένα φρούτο που εμφανίστηκε πρόσφατα στην ελληνική γεωργική παραγωγή, και έχει κατακτήσει την 1η θέση στα εξαγώγιμα φρούτα της χώρας ! Αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση προϊόντος όπου με την κατάλληλη στρατηγική μπορούν να επιτελεσθούν θαύματα (ανάλυση δεδομένων παγκόσμιας αγοράς και διεθνών τάσεων, στάθμιση τοπικών συνθηκών, οργάνωση παραγωγής και logistics, ενδεδειγμένο marketing).

To ακτινίδιο είναι ένα αισιόδοξο παράδειγμα από best practice, οι συνέπειες του Daniel στην Θεσσαλία είναι μία καλή αφορμή, οι γεωπολιτικές συνθήκες στην Ουκρανία και στην Ερυθρά Θάλασσα εμπεριέχουν κινδύνους αλλά και ευκαιρίες, τα ελληνικά τρόφιμα βελτιώνουν σταθερά τις εξαγωγικές επιδόσεις τους. Όλοι οι δρόμοι οδηγούν …στην εκπόνηση της εθνικής στρατηγικής.

Σε συνέχεια των προαναφερθέντων, έχουμε και μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση από τον Μάνο Τσιγκάκο για τα ζητήματα ενός ακόμη πυλώνα της εθνικής οικονομίας, αυτόν του Τουρισμού. Η τουριστική περίοδος αναμένεται καυτή – από κάθε άποψη!

Καλή ανάγνωση

Δημήτρης Καραβασίλης,
CEO & Founder
DK CONSULTANTS GROUP