Αγαπητοί φίλοι
Το καλοκαίρι έχει εισέλθει θριαµβευτικά στην ζωή µας και εφέτος. Μαζί µε τις θερµοκρασίες, αυξάνεται και η τουριστική κίνηση. Εξ ίσου αυξάνονται και οι προσδοκίες για µία ενδιαφέρουσα και αποδοτική τουριστική χρονιά.
Με αυτήν την αφορµή, το αφιέρωµα του παρόντος τεύχους δικαίως ανήκει στον Τουρισµό. Και µάλιστα σε µία πρωτοποριακή εκδοχή του: τους «βιώσιµους προορισµούς».
Σύµφωνα µε πρόσφατη µελέτη του WTM Global Travel Report, οι περισσότεροι παραθεριστές στην εποχή µας ενδιαφέρονται να βιώσουν εµπειρίες στην φύση, µε γαστρονοµία και ευεξία. Το παραδοσιακό µοντέλο «ξαπλώστρα, ήλιος και θάλασσα» φαίνεται να ακολουθεί φθίνουσα πορεία.
Ο ελληνικός Τουρισµός, µαζί µε τους φορείς που τον εκπροσωπούν και την ελληνική πολιτεία, οφείλουν να αντιληφθούν εγκαίρως τα µηνύµατα της εποχής. Οι περισσότεροι από τους τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα µας, δίνουν πλέον µεγάλη σηµασία στο “value for money”. Αυτό οφείλεται σε σηµαντικό βαθµό και στην πίεση που ασκεί στο πορτοφόλι τους η καλπάζουσα ακρίβεια, όπως και σε άλλους παράγοντες (νοµισµατικές πολιτικές, γεωπολιτικές εντάσεις) που εµφανίζονται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Η χώρα µας είναι εξαιρετικά ευνοηµένη στο τρίπτυχο «εµπειρίες στην φύση-γαστρονοµία-ευεξία». Επιλέγοντας να τοποθετηθεί µε στρατηγικό τρόπο, και να εκπέµψει το κατάλληλο µήνυµα σε προσεκτικά επιλεγµένα target-markets, µπορεί να παρουσιάσει αξιοσηµείωτα αποτελέσµατα.
Καλό είναι επίσης να θυµόµαστε ότι πέραν της άµεσης εισροής ξένου χρήµατος και της αύξησης της κατανάλωσης, οι τουρίστες µπορούν να αποτελέσουν τους καλύτερους πρεσβευτές και αγοραστές των ελληνικών προϊόντων στις χώρες τους. Η επίδραση στις ελληνικές εξαγωγές είναι έµµεση αλλά σπουδαίας σηµασίας.
Καλή ανάγνωση!
∆ηµήτρης Καραβασίλης,
CEO & Founder
DK CONSULTANTS GROUP