Άνοιξε τις πύλες της η τουριστική έκθεση World Travel Market

Άνοιξε τις πύλες της σήμερα στο Λονδίνο μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Η World Travel Market (WTM), που πέρυσι είχε αναβληθεί λόγω της πανδημίας, επανέρχεται εφέτος, σε υβριδική μορφή (1-3/11 με φυσική παρουσία και 8-9/11 διαδικτυακά).

Για την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία εξαιρετικά σημαντική αγορά, δεδομένου ότι ήταν η πρώτη χώρα σε αεροπορικές αφίξεις το 2019, δηλαδή στην προ-covid εποχή. Υπολογίζεται ότι το 2018 οι αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπέρασαν τα 3.840.000, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των αεροδρομίων.

Αγαπημένοι ελληνικοί προορισμοί για τους Βρετανούς είναι η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Χαλκιδική, η Κεφαλλονιά, η Ρόδος, η Κως και η Σκιάθος.

Όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ Ην. Βασίλειου και Ιρλανδίας, Ελένη Σκαρβέλη, «η ελληνική συμμετοχή αριθμητικά είναι όση κάθε χρονιά παρά τα αυστηρά μέτρα της έκθεσης για τήρηση των αποστάσεων στα περίπτερα των συνεκθετών, δηλώνοντας το ενδιαφέρον και την ανάγκη για επιστροφή στην κανονικότητα».

«Από την πλευρά του ΕΟΤ έχουμε προγραμματίσει πολλές συναντήσεις με την τοπική αγορά, που ενδιαφέρεται να γνωρίσει τη νέα διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ Ην. Βασίλειου και Ιρλανδίας και φυσικά τον νέο υπουργό Τουρισμού», σημείωσε η κ.Σκαρβέλη, η οποία ανέλαβε πρόσφατα τη θέση της προϊσταμένης στο Γραφείο του ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας. «Έχουμε επίσης, μεταξύ άλλων, προγραμματίσει πολλές συνεντεύξεις στα media με την ευκαιρία της έκθεσης για προβολή της Ελλάδας και των ελληνικών προορισμών», πρόσθεσε η ίδια.

Με την πανδημία η πτώση των αφίξεων το 2020 από το Ηνωμένο Βασίλειο άγγιξε το 71,3% συγκριτικά με το 2019 και παρότι, όπως τόνισε η κ. Σκαρβέλη, «δεν έχουμε ακόμη όλα τα στοιχεία για το 2021, φαίνεται πως σε σχέση με το 2020 ο αριθμός των αφίξεων έχει αυξηθεί σημαντικά».

«Η WTM θα λειτουργήσει υβριδικά αυτήν τη χρονιά. Από την 1η έως τις 3/11 θα έχουμε επαφές διά ζώσης και από τις 8 έως τις 9/11 θα γίνονται επαγγελματικές συναντήσεις διαδικτυακά. Από την πλευρά των εκθετών υπάρχει μείωση και το βλέπουμε στον χώρο της έκθεσης που έχει μειωθεί αισθητά. Πολλοί υπερατλαντικοί προορισμοί δεν συμμετέχουν αφού οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί δεν το επιτρέπουν», επεσήμανε η κ. Σκαρβέλη και συμπλήρωσε: «Πολλοί επισκέπτες είναι προβληματισμένοι με τη συμμετοχή τους στην έκθεση λόγω της αύξησης των κρουσμάτων Covid την τελευταία εβδομάδα. Έχουν, όμως, ήδη κανονίσει διαδικτυακά τις επαφές τους».

Η Περιφέρεια Αττικής στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο

Το μήνυμα ότι, η Αττική αποτελεί έναν ασφαλή κι ελκυστικό πολυδιάστατο προορισμό για αξέχαστες διακοπές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, θα προτάξει η Περιφέρεια Αττικής, στην ιδιαίτερα σημαντική για την παγκόσμια τουριστική αγορά Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “WTMLondon 2021”, που φέτος θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. (Με φυσική παρουσία από 1 – 3 Νοεμβρίου και με ψηφιακή από 8-9 Νοεμβρίου).

 

Στην πρώτη φάση η οποία διεξάγεται στο εκθεσιακό κέντρο “ExCeL” του Λονδίνου, η Περιφέρεια συμμετέχει ως συνεκθέτης στο εθνικό περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) Ειδικές ενότητες της έκθεσης είναι αφιερωμένες στο βιώσιμο τουρισμό και τις ψηφιακές καινοτομίες στον ταξιδιωτικό και ξενοδοχειακό κλάδο.

 

Στο περίπτερό της, η Περιφέρεια να ενημερώσει πλήθος επαγγελματιών του τουρισμού, δημοσιογράφων αλλά και επισκεπτών, για τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρει στον επισκέπτη, το ταξίδι στην Αττική, μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό και έντυπο υλικό. Ενδεικτικά, θα προβληθούν οι ξεχωριστοί τουριστικοί προορισμοί της Αττικής, μορφές θεματικού τουρισμού, (γαστρονομικός, πολιτιστικός κ.ά.) και δραστηριότητες, κατάλληλες για κάθε τύπο επισκέπτη και κάθε οικονομική δυνατότητα, που μπορεί να περιλαμβάνεται σε ένα ασφαλές και αξέχαστο ταξίδι διακοπών στην Αττική, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

 

Ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης με αφορμή την έκθεση επισημαίνει ότι η Αττική εκπροσωπεί έναν σύγχρονο, 12μηνο προορισμό με αυθεντικές τουριστικές εμπειρίες και επιλογές και πως στόχος της Περιφέρειας είναι να διεκδικήσει «την ταυτότητα του ελκυστικού τουριστικού προορισμού, δώδεκα μήνες το χρόνο».

 

Πάνω σε αυτή τη βάση, τονίζει «δημιουργούμε ένα ισχυρό brand και επαναπροσδιορίζουμε την τουριστική ταυτότητα όλης της Αττικής, αναδεικνύοντας τον πραγματικό της χαρακτήρα: μια αιώνια μητρόπολη του κόσμου, με «βαριά» ιστορική κληρονομιά, και συνάμα ένας σύγχρονος, κοσμοπολίτικος προορισμός, που μπορεί να καλύψει τις επιθυμίες και του πιο απαιτητικού επισκέπτη προσφέροντάς του ασφάλεια, πολλές και ποιοτικές επιλογές, σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος. Γι’ αυτόν τον λόγο, αξιοποιούμε το τουριστικό προϊόν μας ως εργαλείο μόνιμης οικονομικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης, που θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής ισχύος, δημιουργώντας συνθήκες προόδου και ευημερίας για τους κατοίκους της Αττικής, ενώ παράλληλα θα προβάλλει με τον καλύτερο τρόπο τη θετική εικόνα μας σε παγκόσμιο επίπεδο».

Β.Κικίλιας: Έναρξη από 1η Απριλίου για την αγγλική αγορά, με νέους προορισμούς

Με νέες συμφωνίες ξεκίνησε η μεγάλη τουριστική έκθεση στο Λονδίνο WTM (World Travel Market), καθώς, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, όλο το προηγούμενο διάστημα έχει γίνει η απαραίτητη προεργασία με τους μεγάλους συμπαίκτες της αγοράς, tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία και φυσικά αεροπορικές εταιρείες. «Σήμερα, ως επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας και της ψήφου εμπιστοσύνης στη χώρα, έρχονται οι συμφωνίες τις οποίες μπορούμε να ανακοινώνουμε σιγά-σιγά», είπε ο κ. Κικίλιας μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τόνισε: «Ξεκινάμε λοιπόν για την αγγλική αγορά με την Jet2 από την 1η Απριλίου, συνδέοντας την Αθήνα και το Ηράκλειο με καινούργιους προορισμούς, όπως Μπέρμιγχαμ και Μάντσεστερ, προωθώντας τον city break τουρισμό, με επιπλέον 600.000 θέσεις από την Jet2 συγκριτικά με το 2019. Παράλληλα, συζητάμε τη δυνατότητα η οποία φαίνεται να ωριμάζει πλέον να συνεχίζουν να πετούν και το χειμώνα του 2022 και του 2023».

   Αναφερόμενος στην Jet2, ο υπουργός είπε ότι «πρόκειται για τον μεγαλύτερο παίκτη στην αγγλική αγορά, καθώς εξυπηρετεί 47 εκατομμύρια ταξιδιώτες». Πρόσθεσε επίσης, ότι όπως και πέρσι, έτσι και φέτος «θα γίνει συνδιαφήμιση με τον ΕΟΤ, προκειμένου με βάση την 3ετή στρατηγική που έχουμε χαράξει, να μπορέσουμε να ενισχύσουμε τους προορισμούς που θέλουμε για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».

   Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής ξεκινάει διπλή καμπάνια, η πρώτη για το city break και τον χειμερινό τουρισμό από τέλη Νοεμβρίου μέχρι Φλεβάρη και η δεύτερη Φλεβάρη-Μάρτιο για τη θερινή σεζόν. Άλλωστε, όπως τόνισε ο υπουργός, η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να δεχτεί πολλούς περισσότερους επισκέπτες από τα περίπου 30 εκατομμύρια του 2019, αρκεί να ενισχυθούν και άλλοι προορισμοί και να μοιραστούν καθ΄όλη τη διάρκεια του χρόνου.

   Στο πλαίσιο της WTM ο κ. Κικίλιας συναντήθηκε επίσης με τον υπουργό Τουρισμού Ahmet A. Al-Khateeb της Σαουδικής Αραβίας. «Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τη Σαουδική Αραβία και άνοιξε το δρόμο για σειρά πολύ σημαντικών επενδύσεων και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Εγώ σήμερα συναντήθηκα με τον ομόλογό μου και συζητήσαμε, καθώς υπάρχει διάθεση για συνεργασία που θα μεταφραστεί στο επόμενο χρονικό διάστημα σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Τα επιτελεία μας και η ομάδα μας ετοιμάζουν την επίσκεψή του στην Ελλάδα, και αυτό το οποίο ζητούν -μιας που βλέπετε συνεχίζουν να επενδύουν στη χώρα μας , έχουν σχέσεις οικονομικές, τώρα και τουριστικές- είναι κοινά πρωτόκολλα, κοινά ψηφιακά διαβατήρια, κοινούς υγειονομικούς κανόνες για να μπορούν να ταξιδεύουν και οι ταξιδιώτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ευρώπη και δη στην Ελλάδα. Είναι κάτι θεμιτό και σωστό, θα διευκολύνει τα ταξίδια και θα το στηρίξουμε», σημείωσε ο κ. Κικίλιας.