Editorial Ιουλίου 2019

Τα τελευταία 5 χρόνια ο τουρισμός έχει αναπτυχθεί πάρα πολύ στην χώρα μας και όπως είναι γνωστό αποτελεί πλέον την βαριά βιομηχανία της ελληνικής οικονομίας. Ο προβληματισμός που αναπτύσσεται όμως είναι μήπως η αύξηση αυτή είναι κυρίως πρόσκαιρη λόγω των γεωπολιτικών συνθηκών που επικρατούν σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς .

Το σίγουρο είναι ότι έχουνε πραγματοποιηθεί σειρά από σοβαρότατες επενδύσεις σε ξενοδοχειακές υποδομές καθώς επίσης έχει αναπτυχθεί κατά πολύ η υποδομή στο οδικό δίκτυο, έχει εκσυγχρονιστεί το ακτοπλοϊκό δίκτυο και οι ελληνικές εταιρείες Aegean Airlines και Olympic Air μας κάνουν περήφανους με το επανειλημμένα βραβευμένο επίπεδο υπηρεσιών τους.

Αλήθεια όμως πόσοι έχουμε αναλογιστεί ότι ενώ έχουν επισκεφτεί την χώρα μας πάνω από 150 εκατομμύρια τουρίστες-καταναλωτές τα ελληνικά προϊόντα βρίσκονται σε νηπιακό επίπεδο τοποθέτησης και διείσδυσης σε ξένες αγορές; Οι λόγοι είναι πολλοί με κυριότερο την έλλειψη σοβαρής και συστηματικής προσέγγισης του brand name Ελλάδα και ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται τόσο σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο καταναλωτικών προϊόντων.

Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού υπό τον υπουργό κύριο Χάρη Θεοχάρη, η δημιουργία Υφυπουργείου Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας υπό την ηγεσία του κυρίου Κώστα Φραγκογιάννη, σε συνεργασία με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης υπό την ηγεσία του κυρίου Μάκη Βορίδη και του Υπουργείου Ανάπτυξης υπό τον κύριο Άδωνη Γεωργιάδη, δημιουργούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε το τουριστικό προιόν να αποτελέσει μια ισχυρή βάση όπου θα αναπτυχθούν σε όλη την ελληνική επικράτεια σοβαρές υποδομές και υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού, γαστρονομικού και αγροδιατροφικού τουρισμού, περιπατητικού και πολιτιστικού τουρισμού.

Μέσα από την ανάπτυξη των παραπάνω ειδικών μορφών τουρισμού μπορούν να αναδειχθούν τοπικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα ταξιδέψουν σε χώρες του εξωτερικού μέσα από τους πρεσβευτές της κατανάλωσης που είναι οι ίδιοι οι ξένοι επισκέπτες στην χώρα μας.

Ελπίζουμε και ευχόμαστε πως σύντομα όλοι οι συντελεστές του brand name Ελλάδα και του Made In Greece που είμαστε όλοι εμείς, θα αντιληφθούμε ότι έχουμε την ίδια ευθύνη πολιτικοί και πολίτες. Την ευθύνη την έχουμε όλοι μας και είναι ίδιας αξίας από την καμαριέρα ενός μικρού καταλύματος, τον παραγωγό αγροτικών προϊόντων, τον ταξιτζή μέχρι τον γιατρό, τον οικονομικό διπλωμάτη και τον Πρωθυπουργό.

Όλοι μας πρέπει να εκπροσωπήσουμε πάνω από όλα επάξια την πατρίδα μας και να υπηρετήσουμε με κάθε τρόπο την ποιότητα και στον λόγο και στις πράξεις μας ώστε η Ελλάδα ως τόπος και τα Ελληνικά προϊόντα να κατακτήσουν την θέση που τους αξίζει στην παγκόσμια αγορά .

 

Δημήτρης Καραβασίλης,
CEO & founder
της DK marketing consultants.