Το 2019 αναμένεται… «ιστορικό» για το μάρκετινγκ

Την περασμένη χρονιά είχαμε τα video και τις ζωντανές μεταδόσεις να κατακλύζουν το news feed του προφίλ μας. Πλέον, είναι οι λεγόμενες ‘’ιστορίες’’ αυτές που παίζουν τον κυρίαρχο ρόλο και φυσικά οι εταιρικές σελίδες δεν θα μπορούσαν να μην ανταποκριθούν στην τάση αυτή.

Το ίδιο το Facebook ενισχύει την τάση αυτή δημιουργώντας νέα CTA αυτοκόλλητα για τις ιστορίες των σελίδων. Με τη νέα αυτή εφαρμογή, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ενεργήσουν όπως ακριβώς θα έκαναν μέσα από ένα μενού (Shop now, Book, Get directions κλπ.). Με άλλα λόγια, η δράση μεταφέρεται στο σημείο που χρησιμοποιούν περισσότερο οι χρήστες, σε αντίθεση με τις καθαυτό σελίδες, όπου η επισκεψιμότητα μειώνεται.

Το νέο εργαλείο αναμένεται να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τις επιχειρήσεις, οι οποίες μπορούν να ωθούν τους επισκέπτες τους σε δράση χωρίς εκείνοι να επισκέπτονται τις σελίδες τους.

Τα νέα αυτοκόλλητα έρχονται σε συνέχεια της δοκιμαστικής λειτουργίας υπερ-συνδέσμων στις ιστορίες και αποδεικνύουν ότι, αν και διαρκούν μόνο 24ωρες, θα αποτελέσουν ένα δυναμικό trend για τη χρονιά που έρχεται και όχι μόνο.

Retail Analytics, ένα νέο εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων.

Η συλλογή δεδομένων για την παρατήρηση και πρόβλεψη της καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτελεί ένα εργαλείο το οποίο και χρησιμοποιείται εδώ και πολύ καιρό.

Μέχρι τώρα όμως περιοριζόταν μόνο στα ψηφιακά μέσα με αποτέλεσμα να αγνοούνται χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα φυσικά καταστήματα.
Πλέον, η τάση αυτή τείνει να αλλάξει καθώς ο καταναλωτής είναι πιο ενημερωμένος και απαιτεί από την επιχείρηση άνεση, συνεργασία, συνέπεια αλλά και ευελιξία προσαρμογής στις δικές του ξεχωριστές ανάγκες. Οι καταστηματάρχες χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της έρευνας και συλλογής δεδομένων, μπορούν να γνωρίζουν αν οι στρατηγική marketing που ακολουθούν είναι η σωστή και αν η είσοδος ενός πελάτη στο κατάστημά τους, οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα, την πώληση.

Τι είναι όμως το Retail Analytics και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί πρακτικά; Μέσω της μεθόδου αυτής μπορούμε να συγκρίνουμε την καθημερινή προσέλευση επισκεπτών στο κατάστημα με τα ποσοστά των πωλήσεων μας, έχοντας έτσι μια συγκεκριμένη εικόνα της επιτυχίας ή της αποτυχίας μας. Με τον τρόπο αυτό οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τόσο τα προϊόντα τους όσο και τις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τον πελάτη και έχουν μια καλύτερη εικόνα του κοινού τους.

Οι πιο συνηθισμένοι τύποι Retail Analytics είναι:

  • H μέτρηση προσώπων:
    Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των επισκεπτών σε μια δεδομένη χρονική στιγμή. Σε συνδυασμό με στοιχεία από τις πωλήσεις, ο καταστηματάρχης γνωρίζει πόσες από αυτές τις επισκέψεις μετατράπηκαν σε αγορές.
  • Ηot Ζone and Dwell Time:
    Μας παρέχει πληροφορίες σχετικά με ποιο μέρος του καταστήματος επισκέπτονται οι πελάτες και πόσο μένουν σε αυτό. Βοηθάει στην καλύτερη διαμόρφωση του χώρου και στη σωστότερη τοποθέτηση των προϊόντων.
  • Καταναλωτική συμπεριφορά:
    Είναι η έρευνα που σχετίζεται με την αντίδραση των καταναλωτών στα προϊόντα και στις διαφημίσεις. Οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αγορά ενός προϊόντος.
  • Ανάλυση βλέμματος:
    Με τη μέθοδο αυτή και παρατηρώντας τον τρόπο που κοιτάει ένα άτομο, μέσω για παράδειγμα μιας ψηφιακής οθόνης Point-of-Sale screen, έχουμε τη δυνατότητα να καταγράψουμε που ακριβώς στρέφεται η προσοχή ενός ατόμου. Έτσι μπορούμε να τοποθετήσουμε τα προϊόντα μας σε καλύτερη θέση
  • Δημογραφικά στοιχεία:
    Η χρήση δημογραφικών στοιχείων των καταναλωτών βοηθούν στην καλύτερη στόχευση τόσο των στρατηγικών πώλησης όσο και των διαφημιστικών εκστρατειών που διενεργούμε.