Δρ. Αθανάσιος Κελέμης

Γενικός Διευθυντής & Μέλος Δ.Σ Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου

Η εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη διασφάλιση όρων βιώσιμης ανάπτυξης την επόμενη μέρα των προγραμμάτων σταθεροποίησης.

Στο φόντο αυτό η ανάκαμψη των ελληνικών εξαγωγών το 2018, αναμφισβήτητα λειτούργησε ως μια θετική εξέλιξη, ωστόσο δεν πρέπει να δημιουργεί εφησυχασμό. Ο δρόμος που πρέπει να διανύσει η χώρα, είναι ακόμη μακρύς, ώστε να κατακτήσει ισχυρή θέση στις ξένες αγορές για τα ελληνικά προϊόντα, να φτάσει τις επιδόσεις άλλων χωρών της ΕΕ ως προς το ποσοστό που καταλαμβάνουν οι εξαγωγές σε σχέση με το ΑΕΠ και να μειώσει το εμπορικό έλλειμμα, που παραμένει ακόμη υψηλό.

Κλειδί για την ανοδική πορεία της εξαγωγικής δραστηριότητας, ειδικά σε τομείς όπου η Ελλάδα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως για παράδειγμα τα τρόφιμα, είναι η Γερμανία. Αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της ευρωζώνης και βασικό προορισμό για τα ελληνικά προϊόντα. Είναι ενδεικτικό ότι το εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας με
την πάροδο των ετών ενισχύεται.

Στη βάση αυτή θα πρέπει να χτίσουμε και να διαμορφώσουμε συνθήκες αναγνωσιμότητας για τα ελληνικά προϊόντα. Γι’ αυτό κι η δράση οργανισμών όπως η DK Marketing, είναι άκρως σημαντική. Με τις ενέργειές της, αλλά και τις εκδόσεις της, στηρίζει την προώθηση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, όπως και το άνοιγμα νέων δρόμων για τα επώνυμα ελληνικά προϊόντα, αναδεικνύοντας το εθνικό brand της χώρας.