Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο – Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο: Ευκαιρίες εξωστρέφειας σε επτά χώρες των ασιατικών αγορών

 

 

Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο – Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο

Ευκαιρίες εξωστρέφειας σε επτά χώρες των ασιατικών αγορών

Οι οκτώ κλάδοι με επιχειρηματικό ενδιαφέρον – 4,5 δισ. δυνητικοί πελάτες

 

Αθανάσιος Κελέμης: Οργανώνεται η πρώτη επιχειρηματική αποστολή στην Ασία μετά την πανδημία

Σοφία Κουνενάκη-ΕφραίμογλουΟι ελληνικές επιχειρήσεις να εντάξουν την Ασία στο διεθνές ραντάρ τους.

Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Η «συνταγή» επιτυχίας για δυναμικές εξαγωγές

Τις εξωστρεφείς ευκαιρίες που προσφέρουν για τις ελληνικές επιχειρήσεις επτά χώρες των ασιατικών αγορών με 4,5 δισ. καταναλωτές, ανέδειξαν δύο Ημερίδες, που οργάνωσε αυτή την εβδομάδα το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, στο πλαίσιο δράσεων εξωστρέφειας και διεθνούς επιχειρηματικής δικτύωσης.

Η πρώτη Ημερίδα έλαβε χώρα στην Αθήνα από κοινού με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Enterprise Europe Network και η δεύτερη στη Θεσσαλονίκη από κοινού με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων. Τις εκδηλώσεις παρακολούθησαν περισσότερα από 100 στελέχη εταιριών.

Στις Ημερίδες έγιναν παρουσιάσεις της Ινδονησίας, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ, της Ταϊλάνδης, της Ιαπωνίας, της Νοτίου Κορέας και της Ταϊβάν, με αναλυτικά στοιχεία για την οικονομία και εκτιμήσεις για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό σε κάθε χώρα, τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τις καταναλωτικές τάσεις, τις ανάγκες εισαγωγών και τον ανταγωνισμό, τα κίνητρα για επενδύσεις, τους κλάδους που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, κτλ.

Όπως αναφέρθηκε, η post covid εποχή στις ασιατικές αγορές των 4,5 δις καταναλωτών παρουσιάζει αναπτυξιακές προοπτικές, όλες οι χώρες επενδύουν σε τεχνολογίες και έργα υποδομών επιδιώκοντας βελτίωση συνθηκών διαβίωσης, οι εισαγωγές σε πολλά προϊόντα από την Ε.Ε. κερδίζουν έδαφος και το ηλεκτρονικό εμπόριο, modus vivendi για τους Ασιάτες, ανοίγει νέους ορίζοντες. Για τις ελληνικές εταιρίες ευκαιρίες υπάρχουν στα καλλυντικά και φαρμακευτικά, στα αγροτικά προϊόντα, στα δομικά υλικά, στα ηλεκτρονικά και στην ψηφιακή τεχνολογία, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στον τουρισμό. Τονίσθηκε επίσης η αναγκαιότητα κατοχύρωσης εμπορικού σήματος, έγκαιρης εξασφάλισης πιστοποιητικών, καινοτόμου marketing, αποδοχής και ενσωμάτωσης της ασιατικής κουλτούρας.

Σε συνέχεια των Ημερίδων προγραμματίζεται επιχειρηματική αποστολή σε πέντε ασιατικές χώρες στις 19 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου, δίνοντας την ευκαιρία σε ελληνικές εταιρίες να έχουν σειρά στοχευμένων συναντήσεων με ασιατικές, να διερευνήσουν το πεδίο και να επιδιώξουν νέες συμφωνίες για εξαγωγές και άλλες συνεργασίες.

Όπως δήλωσε ο  Γενικός Διευθυντής & Μέλος του Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δρ. Αθανάσιος Κελέμης«οι  συνθήκες παρακινούν τις ελληνικές επιχειρήσεις να διευρύνουν τον εξωστρεφή προσανατολισμό τους και με στρατηγική στόχευση να εντάξουν στα διεθνή σχέδιά τους δυναμικές και υποσχόμενες αγορές, όπως οι ασιατικές, αξιοποιώντας το Παγκόσμιο Δίκτυο των Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων. Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο εμπλουτίζει διαρκώς τη βεντάλια υπηρεσιών του και  προχωρά σε πρωτοβουλίες που στηρίζουν πρακτικά τα μέλη του να αναζητούν επιχειρηματικές ευκαιρίες οπουδήποτε υπάρχουν».

Η Προεδρεύουσα και 1η Αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κα Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου, επισήμανε τον σταθερά υψηλό ρυθμό ανάπτυξης πολλών ασιατικών χωρών, την άνοδο της μεσαίας τάξης, την εξειδίκευση σε προϊόντα τεχνολογίας και το χαμηλό κόστος παραγωγής, στοιχεία για τα οποία αξίζει οι ελληνικές επιχειρήσεις να εντάξουν την Ασία στο διεθνές ραντάρ τους.

Ο Πρόεδρος του Ελληνο-Ασιατικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου, κ. Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, σχολίασε ότι «η Ασία, συγκεντρώνοντας τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού, μπορεί να απορροφήσει περισσότερες ελληνικές εξαγωγές λόγω του μεγέθους της, της αύξησης της  αγοραστικής δύναμης και της έντονης καταναλωτικής τάσης με δυτικά χαρακτηριστικά, ενώ πλεονέκτημα είναι ο σεβασμός των Ασιατών για τον Ελληνικό πολιτισμό. Βασικές προϋποθέσεις είναι η στόχευση σε 1-2 χώρες, η επιλογή αξιόπιστων τοπικών συνεργατών, το χτίσιμο σχέσης εμπιστοσύνης με ασιάτες εταίρους, όπως και υπομονή, συνέπεια, συχνή παρουσία».