Editorial Σεπτεμβρίου 2019

Οι εκλογές της 7ης Ιουλίου εξέλεξαν μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη η οποία στα πρώτα δείγματα γραφής και προκλήσεων που κλήθηκε να αντιμετωπίσει φάνηκε να είναι πολύ καλά διαβασμένη αλλά κυρίως άρτια στελεχωμένη. Στα πλαίσια αυτά οι εισηγήσεις τόσο των φορέων τα τελευταία χρόνια όσο και οι προσωπικές προτάσεις ως τεχνοκράτης στον χώρο των εξαγωγών αλλά και ως DK Marketing Consultants, είδαμε να υιοθετούνται για πρώτη φορά με τέτοια αποφασιστικότητα τα τελευταία 20 χρόνια αυτά τα οποία προτείναμε για ένα ισχυρό πολιτικό όργανο που να ασχολείται με τις εξαγωγές. Με ένα διάταγμα δημιουργήθηκε το υφυπουργείο οικονομικής διπλωματίας και εξωστρέφειας, το οποίο υπάγεται στο υπουργείο εξωτερικών. Στο ίδιο άρθρο του διατάγματος μεταφέρονται οι υπηρεσίες διεθνών σχέσεων του υπουργείου ανάπτυξης, το Enterprise Greece, ο οργανισμός ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων στο εν λόγω υφυπουργείο και πλήθος άλλων διευθύνσεων. Ως άνω διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι όταν υπάρχει πολιτική βούληση, πρόθεση, καθώς και μελετημένο σχέδιο τότε ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ. Το νέο υφυπουργείο πέραν της συγκέντρωσης κάτω από μία στέγη των διεσπαρμένων και αλληλοκαλυπτόμενων υπηρεσιών θα εξοικονομήσει πολύτιμους οικονομικούς πόρους και θα αξιοποιήσει άπειρες ανθρωποώρες που σπαταλούνται σε αλληλοκαλυπτόμενες ενέργειες και το κυριότερο θα υπηρετούν μια ενιαία πολιτική και επιχειρησιακή ατζέντα με έναν ενιαίο στόχο και μια σειρά ενεργειών. Η στελέχωση της ηγεσίας του υφυπουργείου οικονομικής διπλωματίας και εξωστρέφειας έγινε με έναν από τους πιο αξιόλογους και έμπειρους επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα, του Κώστα Φραγκογιάννη ο οποίος έχει διατελέσει τα τελευταία 30 χρόνια υψηλόβαθμο στέλεχος σε πολύ σημαντικούς ελληνικούς ομίλους με έντονη διεθνή παρουσία, με πιο σημαντικό τη συμμετοχή του ως ιδρυτικό μέλος των διεθνών δραστηριοτήτων του ομίλου Chipita. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς τι πιο σημαντικό να ηγείται το υφυπουργείο της οικονομικής διπλωματίας και εξωστρέφειας ο άνθρωπος ο οποίος συνέβαλε στο να καταναλώνουν καθημερινά παγκοσμίως άνθρωποι καταναλωτές διαφορετικών εθνικοτήτων, πολιτισμών και καταναλωτικών συνήθειών προϊόντα που δημιουργήθηκαν και αναρτήθηκαν στην Λαμία. Δεν θα μπορούσα να παραβλέψω την τεχνογνωσία και την εμπειρία του κ. Φραγκογιάννη στο να ηγηθεί συνολικά 18 επενδύσεων παραγωγικού χαρακτήρα (εργοστασίων) σε 16 χώρες, 9 κοινοπρακτικών επενδύσεων, 5 εξαγωγών και ίδρυση πολλαπλών εταιριών εμπορικού χαρακτήρα σε δεκάδες χώρες. Συνέχεια στην στελέχωση ως γενικός γραμματέας του υφυπουργείου οικονομικής διπλωματίας και εξωστρέφειας ανέλαβε ο Γρηγόρης Δημητριάδης, πολύ γνωστό στέλεχος στη διαμόρφωση των δημοσίων δομών σε θέματα ανάπτυξης και εξωστρέφειας, όπου από το 2011 με επιτυχία και με πολύ καλή συνεργασία κατάφερε να αναπτύξει και με τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, να διαμορφωθεί ο οδικός χάρτης του ελληνικού διεθνούς εμπορίου και το πρόγραμμα προώθησης των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Από όλα τα παραπάνω γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι οι προϋποθέσεις για μια σοβαρή προσπάθεια ανάπτυξης των ελληνικών εξαγωγών είναι πιο εφικτή από ποτέ. Σημαντικό παράγοντα θα διαδραματίσει και ο επιχειρηματικός κόσμος ο οποίος θα έχει την ευθύνη να υιοθετήσει τις καλές πρακτικές του διεθνούς επιχειρείν, μέσα από την προσαρμογή της νοοτροπίας αλλά και της παρουσίας ως πρεσβευτές της χώρας και των υπολοίπων στις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι σε έναν ψηφιοποιημένο κόσμο τα πάντα επικοινωνούν και το Made In Greece είμαστε όλοι εμείς, πολιτική ηγεσία, συλλογικοί φορείς, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι και πολίτες. Κλείνοντας εύχομαι από καρδιάς η διάχυτη αισιοδοξία που με διακατέχει τους τελευταίους μήνες να γενικευτεί και να μετατραπεί πολύ σύντομα σε ενέργειες και αποτελέσματα .

Δημήτρης Καραβασίλης,
CEO & founder
της DK marketing consultants.