Τα 5 αναδυόμενα trend στο ταξιδιωτικό marketing

Η μετάβαση από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία στις online αγορές έχει αναδομήσει την έννοια του σύγχρονου ταξιδιώτη και του τουριστικού κλάδου γενικότερα. Η αναζήτηση και εντέλει η πραγματοποίηση κράτησης μέσω διαδικτύου ρυθμίζει την αγορά και αναπροσαρμόζει το ρόλο του travelmarketer.

Τα trends που παρατηρούνται στον τουριστικό κλάδο για το 2018 είναι:

  • Εικονική πραγματικότητα(VirtualReality, VR): Ο καταναλωτής τείνει να αγοράζει ένα προϊόν, εφόσον έρθει σε άμεση επαφή με αυτό. Έτσι, και στην περίπτωση του ταξιδιωτικού κλάδου, ολοένα και περισσότερες ιστοσελίδες ηλεκτρονικής κράτησης (booking) δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να περιηγηθεί εικονικά τον χώρο που θα διαμείνει αλλά και την περιοχή που θα επισκεφθεί, ώστε να έχει εκ των προτέρων γνώση για τον χώρο και τον τόπο διαμονής τους.

 

  • Ταξίδι σαν κάτοικος και όχι σαν τουρίστας: Με την εκρηκτική άνοδο της Airbnb, ιστότοπου εύρεσης πλήρως εξοπλισμένου διαμερίσματος έναντι ξενοδοχείου με την δυνατότητα περιήγησης του ταξιδιωτικού προορισμού με τον οικοδεσπότη, οι υπόλοιπες εταιρείες booking έχουν αναπροσαρμόσει τις υπηρεσίες τους, προσφέροντας ιδιωτικά καταλύματα, hostels και υπηρεσία Bed&Breakfast. Επιπλέον, προστίθενται στο onlinebooking οι υπηρεσίες της ξενάγησης και των εκδρομών, ενώ τα ξενοδοχεία προσπαθούν να χτίσουν brand loyalty με τους πελάτες μέσω remarketing και προώθησης οικονομικών πακέτων σε θαμώνες, σε μια προσπάθεια εξισορρόπησης του ανταγωνισμού.

 

  • Διαδικτυακοί νομάδες (Digital Nomads) και influencers: Ίσως η πιο ανερχόμενη τάση του προηγούμενου έτους, οι digitalnomads αποτελούν μάζες νέων ταξιδευτών με ιδιαίτερη προτίμηση σε εξωτικούς και εναλλακτικούς προορισμούς. Για άλλη μια χρονιά φαίνεται πως οι influencers επηρεάζουν την ισχύουσα καταναλωτική γνώμη προορισμών και καταλυμάτων.

  • Ταξίδια ανθρωπιστικής βοήθειας : Οι συνεχής δυσχερείς καιρικές συνθήκες (σεισμοί, τυφώνες) καθώς και η έντονη μετανάστευση λόγω εμπόλεμης κατάστασης που παρατηρήθηκε το προηγούμενο έτος, δημιούργησαν ένα έντονο ρεύμα επίσκεψης περιοχών που χρίζουν ανθρωπιστικής βοήθειας.

 

  • Κινητή αναζήτηση και κράτηση(Mobilesearching and booking): Η διαρκής εξέλιξη των δυνατοτήτων της κινητής τηλεφωνίας και η ολοένα και πιο πολυάσχολη καθημερινότητα του σύγχρονου καταναλωτή, έχουν οδηγήσει πολλούς ταξιδιώτες στην εύρεση προορισμού και διαμονής μέσω της κινητής τους συσκευής, με την Κίνα να βρίσκεται στην κορυφή του αναδυόμενου αυτού trend.

Πλέον ο μελλοντικός ταξιδιώτης αναζητά τον συντομότερο και οικονομικότερο τρόπο υλοποίησης του ταξιδιού, ενώ προτιμά την τοποθεσία, την τιμή και την ποιότητα από την επιλογή μεταξύ ξενοδοχείου, σπιτιού και hostel.