Πρέπει να σκεφτόμαστε παγκόσμια

Για πρώτη φορά στη Ροδόπη παρουσιάστηκε το πλαίσιο-κοιτίδα ανάπτυξης συνεργασίας μεταξύ Ελληνοαμερικανών επενδυτών από τις ΗΠΑ και παραγωγών-επιχειρηματιών στην Ελλάδα, με σκοπό τη χρηματοδότηση ελληνικών εταιρειών ώστε να αποκτήσουν εξαγώγιμο προφίλ προς την τεράστια αμερικανική αγορά.

Σε ημερίδα που διοργάνωσε το Τμήμα AHEPA Κομοτηνής «ΟΡΦΕΑΣ» , υπό την αιγίδα της AHEPA HELLAS-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ 25, στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, με θέμα «Ο Ελληνισμός της Διασποράς ως μοχλός ανάδειξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας», δόθηκε το έναυσμα προς την τοπική επιχειρηματική κοινότητα.

Το πρωτογενές κύτταρο του εξαγώγιμου επιχειρείν με κεφάλαια από τις ΗΠΑ, ο Κυβερνήτης Ελλάδος της AHEPA, Στάθης Κεφαλίδης, το αποτυπώνει με σαφήνεια: «Πρέπει να σκεφτόμαστε παγκόσμια. Η χρονική συγκυρία, η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας, το σημείο θέσης της πατρίδας μας στην παγκόσμια σφαίρα, είναι ευνοϊκά». Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε η Οργάνωση στηρίζει και το δικαίωμα ψήφου στους ομογενείς, ψήφο αναγνώρισής τους από την Ελλάδα προωθώντας την πρωτοβουλία «Ζήστε το αφήγημα της ελληνικής καταγωγής σας».

«Σκοπός της ημερίδας ήταν να αναδειχθούν τα εργαλεία που δύνανται να βοηθήσουν την εξαγωγική πορεία μιας εταρίας. Το πως ένας Ελληνοαμερικανός από τις ΗΠΑ επενδύει στην Ελλάδα, ώστε και οι παραγωγοί της περιοχής να ανοιχτούν σε νέες αγορές», σημείωσε ο Πρόεδρος του Τμήματος AHEPA Κομοτηνής «ΟΡΦΕΑΣ», Θεοδόσης Θεοδοσίου, εστιάζοντας και στη συμβολή του απόδημου Ελληνισμού στην ανάπτυξη της δυτικής και παγκόσμιας αγοράς και οικονομίας. Να σημειωθεί ότι το Τμήμα Κομοτηνής της AHEPA, είναι διαθέσιμο για την παροχή κατευθύνσεων προς τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς και επιχειρηματίες.
Ο ιδρυτής και Πρόεδρος των Φαρμακευτικών Εταιρειών Attica Scienses (Ελλάδα) και Athos Therapeutics (ΗΠΑ), Δρ Δημήτριος Ηλιόπουλος, μίλησε για το προσωπικό του πετυχημένο εγχείρημα, για το «πως μέσα στην περίοδο της κρίσης μπορέσαμε και στήσαμε μια εταιρεία στην Ελλάδα με κεφάλαια από την Αμερική, κάτι που μπορεί να γίνει πραγματικότητα και μια εταιρεία με έδρα στην Ελλάδα να κάνει εξαγωγές στις ΗΠΑ«, όπως ανέφερε. «Υπάρχουν επενδυτές που ενδιαφέρονται να χρηματοδοτήσουν εταιρείες στην Ελλάδα», επεσήμανε. Μάλιστα συμπλήρωσε, πως ευκαιρίες για τη Ροδόπη υπάρχουν, τόσο στο αντικείμενο των δικών του εταιρειών, όσο και σε άλλα προϊόντα, αναφέροντας χαρακτηριστικά το ελαιόλαδο τη Μαρώνειας.

«Είναι θέμα απόφασης. Δεν υπάρχει δεν μπορώ, αλλά δεν θέλω», σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της DK Marketing και Ειδικός Σύμβουλος του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, Δημήτριος Καραβασίλης, και έφερε ως παράδειγμα το φημισμένο πλέον Greek Yoghurt στις ΗΠΑ, προσθέτοντας πως κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και με άλλα προϊόντα, όπως π.χ. να προωθηθεί το ελληνικό τυρί ως Greek Cheese ή οτιδήποτε άλλο. Ακόμη, επεσήμανε τον σημαντικό ρόλο της AHEPA στην ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.