Cheeseboost: Έλληνες φοιτητές βρήκαν τον τρόπο να παράξουν περισσότερο…τυρί

Δύο Έλληνες φοιτητέ ςτης Φαρμακευτικής Σχολής στην Πάτρα, o Δημήτριος Κασαρτζιάν και ο Γεώργιος Καρανάσιος, με την βοήθεια του συντονιστή καθηγητή Κωνσταντίνου Πουλά, δημιούργησαν μια τεχνολογία με την οποία προσφέρεται στους τυροκόμους η δυνατότητα να αυξήσουν την ποσότητα του τυριού που παράγουν χρησιμοποιώντας την ίδια ποσότητα γάλακτος.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την πατέντα «Cheeseboost», σύμφωνα με την οποία οι εν λόγω φοιτητές βρήκαν τον τρόπο με τον οποίο με την ίδια ποσότητα γάλακτος θα αυξηθεί η τυροποίηση κατά 10 με 20%.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κασαρτζιάν, ενώ με την κανονική μέθοδο τυροποίησης από τα 100 κιλά πρόβειου γάλακτος ο τυροκόμος παράγει 25 κιλά τυρί, με την υπηρεσία που προσφέρει αυτή η τεχνολογία, από τα 100 κιλά πρόβειου γάλακτος θα παράγονται 28 κιλά τυρί.

Το «CHEESEBOOST» έχει τα ίδια αποτελέσματα και με το κατσικίσιο γάλα, καθώς, όπως καταγράφονται στα μέχρι τώρα στοιχεία της ομάδας, με 100 κιλά κατσικίσιο γάλα σήμερα μπορούν να παραχθούν περί τα 17 κιλά τυρί, με τη συσκευή να αυξάνει την παραγωγή στα 20 κιλά.

Η αύξηση αυτή της παραγωγής, σύμφωνα με τους δύο φοιτητές, επιτυγχάνεται μέσω μιας ασύρματης αυτοματοποιημένης συσκευής, η οποία εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της τυροποίησης. Έτσι, ο τυροκόμος έχει αύξηση των εσόδων του, μειώνοντας τις παράπλευρες απώλειες του γάλακτος, με τη μορφή τυρογάλακτος -το οποίο αποτελεί, επιπλέον, ρυπαντικό φορτίο του περιβάλλοντος.

Τα γευστικά χαρακτηριστικά του τελικού, παραγόμενου προϊόντος, λοιπόν, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, θα είναι ταυτόσημα με αυτά που παράγονται χωρίς τη χρήση της τεχνολογίας του «CHEESEBOOST» -αν και προς το παρόν βρίσκονται στο στάδιο της ωρίμανσης και των γευστικών δοκιμών.

Το έργο αυτό προβλέπεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη, μιας και τα στοιχεία της οικονομικής ανάλυσης που έγινε έδειξαν ότι από το σύνολο της εγχώριας παραγωγής τυροκομικών, το οικονομικό όφελος προβλέπεται να φτάσει στα 30.800.000 ευρώ ετησίως.

Στόχος των δύο φοιτητών είναι να αποκτήσουν πελάτες τόσο από την εγχώρια όσο και από τη διεθνή αγορά παραγωγής τυροκομικών προϊόντων. «Έχουμε στόχο ως ομάδα την επέκταση σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και την εφαρμογή της τεχνολογίας και σε υπόλοιπα γαλακτοκομικά προϊόντα».

Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, πιθανοί ανταγωνιστές προβλέπονται να είναι οι μέθοδοι της υπερδιήθησης και της χρήσης τρανσγλουταμινάσης, οι οποίες όμως μειονεκτούν ως προς την ευκολία χρήσης τους κατά τη διαδικασία της τυροποίησης. Επίσης, αναφέρουν ότι ένας ακόμη στόχος είναι «η ανάπτυξη του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα με την καινοτόμα τεχνολογία που προσφέρουμε, η οποία θα δώσει λύση τόσο σε οικονομικό όσο σε κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο».

Στα επόμενα βήματα των δύο φοιτητών είναι η εφαρμογή αυτής της καινοτομίας σε τυροκομική μονάδα, από την οποία και θα αντληθούν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του τυριού. Αποτελέσματα, που όπως λένε, θα μοιράσουν σε διεθνές επίπεδο μέσω συνεδρίων, εμπορικών εκθέσεων και επιστημονικών δημοσιεύσεων.